Następnie Pani rozdała nam kopie starych zdjęć. Naszym zadaniem było wcielenie się w postać jednej z osób ze zdjęcia i opisanie sytuacji, w której zostało ono wykonane.
Oto efekty naszej pracy.
Temat zajec:
Fotografia jako sposób na zatrzymanie chwili.
Cel: Wiem
dlaczego wykonujemy zdjęcia i potrafię to wyjaśnić.
Kryteria
sukcesu do lekcji:
1. Uczeń zna
historię fotografii.
2. Potrafi
zając stanowisko i wyjaśnić dlaczego ludzie robią zdjecia.
3. Rozumie w
jaki sposób fotografia zatrzymuje chwile.
Przebieg
zajęć:
1.
Obejrzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej historii fotografii.
2. Rozmowa
na temat fotografii dawniej i dziś.
3. Dyskusja
o roli fotografii w naszym życiu.
Zadanie
edukacyjne:
Wybierz
jedną osobę ze zdjęcia, spróbuj wcielić się w jej rolę i opisać chwilę, która
została uchwycona na fotografii.
Kryteria
sukcesu do zadania edukacyjnego:
1. Opiszę
wydarzenie, które zostało uwiecznione na zdjęciu.
2. Wcielę
się w rolę jednej z osób ze zdjęcia.
3. Pisząc
zastosuję narrację w 1 osobie liczby pojedynczej.
4. Ułożę i
zapiszę minimum 6 zdań.
1
Zakres minimalny
|
2
Zakres średni
|
3
Zakres pożądany
|
4
Zakres wykraczający
|
- opisuje zdjęcie a nie wydarzenia
- nie wciela się w rolę osoby ze zdjęcia
- myli rodzaje narracji
|
- opisuje wydarzenie zgodnie z tematem zdjęcia
- wciela się w role jednej z osób ze zdjęcia
- układa co najmniej 4 zdania
|
- opisuje wydarzenie zgodnie z tematem zdjęcia
- wciela się w role jednej z osób ze zdjęcia
- układa co najmniej 6 zdania
|
- opisuje wydarzenie zgodnie z tematem zdjęcia
- wciela się w role jednej z osób ze zdjęcia
- układa co najmniej 6 zdania
- praca jest bezbłędna pod względem gramatycznym,
stylistycznym i ortograficznym
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz